Meny

Meny

Huvudsponsorer

barn vid laptop

"Vi på Schibsted vill inte bara vara en del av framtiden, vi vill också vara med och bygga den genom att lära barn framtidens språk. Att vara en av huvudsponsorerna för Kodcentrums viktiga och avgörande arbete med att lära barn att koda är något vi är fantastiskt stolta över och som gör det möjligt för oss att tillsammans driva utvecklingen åt rätt håll. Barnen är vår framtid och vi vill visa dem vilka oändliga möjligheter det finns i den digitala världen." 

Lena Berlin Stålhammar, Director Talent Acquisition & Employer Branding

 

"Vi på Microsoft är otroligt stolta över att bli huvudsponsor för Kodcentrum. Deras arbete med att ge alla unga chanser till kreativitet och digitalt skapande känns oerhört viktigt för oss."

Joke Palmkvist, ansvarig för skola och högre utbildning på Microsoft

 

 

Spotify


"Kodcentrum möjliggör ett viktigt möte och kunskapsöverföring mellan barn och unga utan förkunskaper i programmering och yrkesverksamma programmerare och studenter. Genom att gratis erbjuda en terminsbaserad fritidsaktivitet rustas barn och unga med grundläggande programmeringskunskaper och ges därmed chansen att bli aktiva producenter och inte bara passiva konsumenter av digitala tjänster, funktion, spel och underhållning. Som huvudsponsor är Spotify stolta över att vara med och bana väg för att bibehålla Sverige roll som innovations- och kunskapsnation."
 

Martin Lorentzon, medgrundare Spotify

 

Nexer

"Genom att stötta Kodcentrum kan vi medverka till att barn och unga får upptäcka programmering och den digitala världens alla möjligheter, tillsammans med vuxna förebilder från IT-branschen. Vi vill hjälpa till att skapa en bredare bas av unga kodare som kan bidra till att säkerställa den kompetens som efterfrågas inom samhällsutvecklingen i stort. Många av våra medarbetare brinner också för kod och programmering. De får nu en möjlighet att dela med sig av sin kunskap till nästa generation." 

Lars Kry, VD på Nexer

 

 

”Ericsson vill fortsätta driva mjukvaruutvecklingen framåt och med det också uppmuntra den långsiktiga tillväxten av kompetens som kan vara med och driva den utvecklingen. Att barn i ett tidigt stadie blir bekanta med kodning är väldigt viktigt i dagens högteknologiska samhälle och vårt samarbete med Kodcentrum är något vi är mycket stolta över."

Anders Österlund, Head of Employer Branding på Ericsson